Handelsbetingelser


Handelsbetingelser.

Virksomhedsoplysninger

Medusa - Copenhagen ApS
CVR: 26676991
Godthåbsvej 243, 2720 Vanløse
E-mail: info@medusa-copenhagen.dk
Tlf.: +45 20 78 73 36 – mandag til torsdag fra 10-15 og fredag fra 10-14

Vi besvarer e-mails inden for 48 timer i hverdagene.


Bestilling

Alle produkter kan kun bestilles online. Ved større antal, firmagaver eller specielopgaver kan I henvende jer på mail: info@medusa-copenhagen.dk.

Skulle der være spørgsmål til dit køb eller andet, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice på telefon +45 20 78 73 36 eller info@medusa-copenhagen.dk. Kundeservice sidder klar ved telefonerne fra mandag til torsdag fra 10-16 og fredag fra 10-14.

Alle priser på medusa-copenhagen.dk er inkl. moms.


Levering

Forsendelse af ordrer under 599,- DKK koster fra 59,- DKK og afhænger af den valgte leveringsmetode. Forsendelse af ordrer over 599,- DKK er GRATIS.

Leveringen sker med GLS, og leveringstiden vil derfor være afhængig af GLS' leveringsfrekvens – normalt maks. 2 hverdage. Der kan være længere leveringstid i særligt travle perioder, fx i ugerne op mod jul og efter ekstraordinære handelsdage som fx Black Friday, ligesom vi tager forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure.


Betaling

I shoppen kan der betales med:

  • Dankort

  • VISA-Dankort

  • MasterCard

  • MasterCard Debit

  • Maestro

  • VISA

  • VISA Electron

  • VISA Debit

  • MobilePay

Vi tager ikke betalingsgebyr, uanset hvilken af ovennævnte betalingsformer, der vælges.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra webshoppens lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Merchant, Medusa-Copenhagen ApS, har ansvaret for varen, indtil kortholder har modtaget produktet.


Personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med Medusa-Copenhagen ApS har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn

  • Adresse

  • Telefonnummer

  • E-mail

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger (for- og efternavn, adresse, postnr., by, e-mail og evt. telefon) til GLS for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Medusa-Copenhagen ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet registrerer vi din e-mail og evt. navn. Informationer videregives ikke til andre. Nyhedsbrevet indeholder gode tilbud og inspiration til hjemmet. Nyhedsbrevet udsendes 2 - 4 gange om måneden og kan til enhver tid afmeldes.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.
I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Du kan skrive til os på info@medusa-copenhagen.dk.


Sikkerhed omkring kortoplysninger

I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en sikker (krypteret) internetforbindelse (https://), hvor du skal indtaste følgende:

  • Kreditkortnummer

  • Udløbsdato

  • Kontrolcifre

Medusa-Copenhagen ApS står for salg og forsendelse af varen, og kommer ikke i kontakt med eller ser dine kreditkortoplysninger. De håndteres udelukkende på en sikker server via en betalingsformidler.


Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler med Medusa-Copenhagen ApS. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du:

  • har modtaget din vare

  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis

  • får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os skriftlig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen sendes til info@medusa-copenhagen.dk.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Dette koster 59,- DKK, som fratrækkes købssummen.


Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering af pakker

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.


Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Udsalgs-, restlager- og kampagnevarer

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

  • Unika-produkter og særlige bestillinger
    Nogle af vores produkter bliver skabt helt særligt til dig – i små oplag, håndplukket og sammensat med personligt præg.
    Disse unika-produkter, herunder vores Unikke Adventskalender, er derfor undtaget fra fortrydelsesretten, jf. Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 3, da de bliver til efter individuel sammensætning og får et tydeligt personligt præg.
    Det fremgår altid tydeligt på produktsiden, hvis en vare er undtaget fra fortrydelsesret.
    Hvis du er i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os inden køb – vi hjælper hellere end gerne.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Den fulde købssum kan kun tilbagebetales, hvis varen tilbagesendes ubrugt eller brugt på tilsvarende måde, som det vil være muligt i en fysisk butik. Muligheden for at få den fulde købesum retur bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som væsentligt forringer dens handelsværdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur.
Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Returnering sendes til:

Digmann
Rødager Alle 133
2610 Rødovre
ATT: Medusa-Copenhagen – RETUR

Vedlæg venligst en kopi af følgesedlen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af følgesedlen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler med Medusa-Copenhagen ApS har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Vi er meget omhyggelige med at sikre korrekt håndtering af din ordre, og tjekker grundigt at varen ikke har fejl eller mangler. Skulle du modtage en vare, der er reklamationsberettiget, beklager vi meget, og beder dig kontakte os pr. mail: info@medusa-copenhagen.dk med vedhæftet billede(r) af fejl og mangler.

Når der er fejl på en vare, kan du enten få varen ombyttet eller pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden uhensigtsmæssig adfærd.

Misligholdes en vare i forhold til anvisningen, vil det opfattes som fejlagtig brug eller anden uhensigtsmæssig adfærd, og derfor vil varen ikke være dækket af reklamationsretten.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for 5 dage efter, at du har opdaget manglen ved varen. 

Varen sendes til vores lager:

Digmann
Rødager Alle 133
2610 Rødovre
ATT: Medusa-Copenhagen -REKLAMATION

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på info@medusa-copenhagen.dk. Hvis det ikke lykkedes at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: https://ec.europa.eu/odr.